وزارت صنعت و تجارت اعلام کرده است که شهابالدین ثاقب، معین این وزارت، در رأس یک هیئت عالیرتبه به منظور اشتراک در نمایشگاه «چین–اوراسیا ۲۰۲۶» وارد چین شده است.
این وزارت امروز (چهارشنبه) در خبرنامهای گفته است که این سفر به دعوت رسمی دولت چین انجام شده است.
بر بنیاد این خبرنامه، نمایشگاه «چین–اوراسیا ۲۰۲۶» از ۲۵ تا ۲۹ جون سال ۲۰۲۶ در شهر ارومچی، مرکز منطقه خودمختار سینکیانگ چین برگزار میشود.
در این سفر، محمدالله بختیار، رئیس دفتر مقام وزارت صنعت و تجارت، نمایندگان وزارت امور خارجه و شماری از نمایندگان ادارات مربوط، هیئت افغانستان را همراهی میکنند.
هدف از این سفر، گسترش روابط تجارتی و اقتصادی، معرفی ظرفیتهای سرمایهگذاری افغانستان، جلب سرمایهگذاری خارجی و تقویت همکاریهای اقتصادی میان افغانستان و کشورهای منطقه عنوان شده است.
گفتنی است که این نمایشگاه از بزرگترین رویدادهای اقتصادی و تجارتی منطقه به شمار میرود که از سال ۲۰۱۱ میلادی همهساله در شهر ارومچی چین برگزار میشود.

























