غنی و جو بایدن درباره خروج نیروهای امریکایی گفت‌وگو کردند

‫رییس‌جمهور غنی و جو بایدن شام امروز چهارشنبه در یک گفت‌وگوی تلفونی درباره چگونگی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان بحث کرده‌است.‬

‫آقای غنی در تویترش نگاشته‌است که همکاری امریکا و افغانستان وارد مرحله دیگری می‌شود. ‬

رییس‌جمهور غنی می‌گوید که در این گفت‌وگوی تلفونی با جو بایدن، درباره خروج نیروهای امریکایی تا ماه سپتامبر گفت‌وگو کر‌ده‌است.‬

‫آقای غنی در تویترش نگاشته‌است: «جمهوری اسلامی افغانستان به تصمیم امریکا احترام می‌گزارد و با همکاران امریکایی کار می‌کند تا روند انتقال به‌گونه درست عملی شود.»

غنی افزوده‌است: «از آن‌جایی‌که ما وارد مرحله‌ی دیگری می‌شویم، با همکاران ما – ناتو و امریکا – تلاش‌های مان را در راستای صلح ادامه می‌دهیم.»

رییس‌جمهور غنی هم‌چنین گفته‌است که نیروهای امنیتی افغان به‌گونه کامل توانایی دفاع از مردم و کشور را دارند.

قرار است ۲۵۰۰ نیروی امریکایی مستقر در افغانستان تا ماه سپتامبر – بیستمین سال‌روز حمله القاعده بر برج‌های تجارت جهان در امریکا – افغانستان را ترک کنند.

همزمان با این قرار است یک نشست مهم درباره صلح افغانستان در ۲۴ ماه جاری میلادی در ترکیه برگزار شود.

Exit mobile version