یک شرکت استرالیایی در بخش معدن افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کنند

وزارت معادن و پترولیم افغانستان می‌گوید که شرکت “فورتسکیو میتال” استرالیایی برای سرمایه‌گذاری در بخش استخراج معادن طلا، لیتیم و آهن اظهار آمادگی کرده است.

عبدالقدیر مطفی، سخنگوی این وزارت امروز به رادیو آزادی گفت که مسئولان بخش فنی وزارت معادن و پترولیم و تیم فنی این شرکت روز پنجشنبه با هم دیدار و گفتگو کردند:

“براساس تفاهم گروه کمپنی “فورتسیکو میتال” استرالیا که شماری ملیاردرها سهم‌دار آن هستند، مایل‌اند که در بخش استخراج معادن طلا، لیتیم و آهن سرمایه‌گذاری کنند.”

آقای مطفی می‌گوید که براساس تفاهم میان دو طرف، این شرکت استرالیایی برعلاوه سرمایه‌گذاری در زمینه ارتقای ظرفیت‌های فنی نیز افغانستان را یاری می‌رساند.

بدخشان، بامیان، پکتیکا و شماری ولایت‌های دیگر سرشار از معادن طلا و آهن خوانده شده‌اند.

Exit mobile version